Backgammon – odbicia kostek
Dziś udało mi się ukończyć prawie w całości etap związany z samą grą (przenoszeniem i zbijaniem pionków, “wyrzucaniem pionków poza planszę itd.). Jestem lekko znużony ciągłą refaktoryzacją kodu i pisaniem czegoś, czego efektów nie widać na pierwszy rzut oka.
Zająłem się więc dodawać efekty.
Efektem, który znacznie podnosi realizm gry są odbicia. Jako, że plansza będzie lekko wypolerowania, będzie w niej widać delikatne odbicia kostek. Poniżej krótki filmik pokazujący na zwykłej płaszczyźnie odbicia kostek.
Docelowo odbicia będą tylko na planszy. Pomyślę też nad “polerowaniem” pionków i innych elementów.
Odbicie to jest prostym do osiągnięcia efektem, polegającym na przekształceniu elementów (w tym przypadku kostek), względem pewnej płaszczyzny, a następnie odrysowanie tej płaszczyzny z włączonym mieszaniem kolorów (GL_BLEND), czyli wykorzystaniem przezroczystości. W rzeczywistości każda kostka renderowana jest dwukrotnie (oryginalny obiekt + odbicie).
Miałem to zrobić jutro, ale z powodu bezsenności udało mi się przenieść efekt odbicia pionków na docelową planszę. Aktualnie odbicia są może zbyt widoczne, ale to tymczasowe rozwiązanie, żeby zaprezentować efekt. Zapraszam do obejrzenia poniższego filmiku.