Nvidia PhysX Visual Debugger
Dotychczas moje debugowanie Physx’a ograniczało się do debugowania kodu c++ i ręcznego dopasowywania brył otaczających obiekty, które chciałem uwzględnić przy obliczaniu kolizji.
Dziś wpadł mi w ręce PhysX Visual Debugger firmy NVidia. Aplikacja ta zdalnie debuguje scenę stworzoną przy użyciu silnika Physx. Wizualizuje ona zarówno aktorów (obiekty, z którymi liczone są kolizje) jak i wiele innych parametrów, w tym:
- bryły otaczające – bryły, z którymi przeprowadzane są uproszczone testy kolizji
- wektory prędkości
- stan obiektu – pokazuje, czy obiekt jest uśpiony, czy występuje kolizja z innym obiektem itd.
- itd.
Dodatkowo debugger pokazuje wszystkie parametry aktorów, dzięki czemu możemy w łatwy sposób wychwycić błąd.
Dzięki tej aplikacji udało mi się zauważyć błąd w tworzonej obecnie grze backgammon, którego nie dało się zauważyć inaczej, a który powodował dziwne zachowywanie się pionków.
PhysX Remote Debugger dostępny jest do ściągnięcia na stronie: http://developer.nvidia.com/object/pvd_home.html